info@cis-websolutions.nl |   06-44026958

Ticketsysteem

Het ticketsysteem uit de Maarn Consult Monitor
Ons bedrijf groeit; we krijgen steeds meer applicaties, websites en vooral neemt ook het aantal klanten en eindgebruikers toe. Door deze toename groeit echter ook het aantal telefoontjes en mailberichten met vragen, wijzigingsverzoeken en probleemmeldingen. Om dat in goede banen te leiden gebruiken we de meldingen-module van de Maarn Consult Monitor (elders in deze uitgave beschreven). In oktober hebben we een pagina toegevoegd aan onze website waarmee u als klant zelf al deze melding kunt invoeren.

We hanteren een vrij eenvoudige opzet: u hoeft zich niet te registreren, geen gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden. Gewoon snel, kort en bondig de melding invoeren en verzenden. Wij krijgen deze melding dan direct in ons ticketsysteem en kunnen voor u aan de slag gaan.

Prioriteiten

We kennen drie prioriteiten in het systeem:
  • Laag: meldingen met deze prioriteit pakken we binnen twee werkdagen op. Hieronder vallen bijvoorbeeld vragen over een factuur, het aanvragen van een wijziging op een website of applicatie.
  • Normaal: deze meldingen pakken we binnen één werkdag op. Dit kunnen verzoeken zijn om een nieuwe mailbox aan te maken, een wachtwoord resetten, fouten in een applicatie of een nieuwe domeinnaamregistratie.
  • Hoog: dit type melding dient alleen gebruikt te worden in urgente gevallen. Bijvoorbeeld dat uw website niet mer bereikbaar is, uw computer of website gehackt is of storingen cq wijzigingen waarbij uw bedrijfsvoering problemen ondervindt. Deze meldingen pakken wij doorgaans gelijk op, doch dit kan incidenteel uitlopen tot een halve werkdag.
Dat wij een melding oppakken binnen een bepaalde tijd, wil overigens niet zeggen dat het verzoek ook binnen die tijd ook uitgevoerd wordt of dat de storing binnen die tijd opgelost is. Het wil zeggen dat wij binnen die tijd contact met u opnemen om de melding op te pakken. Kleinere storingen en wijzigingsverzoeken zullen doorgaans binnen die tijd afgehandeld zijn. Onze werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00u. Indien u (tijdelijk) behoefte heeft aan extra ondersteuning of bereikbaarheid van ons dan kunt u hierover via het contactformulier op onze website meer informatie aanvragen. Maar voeg voor de meldingen http://cisws.nl/support aan uw lijst met favoriete websites toe.

Servermonitoring

Wij hebben ook de monitoring van onze servers gekoppeld aan ons meldingensysteem. Op http://cisws.nl/status kunt u de status zien van al onze servers. Indien een server problemen heeft dan zal de performance meter in geel of rood staan. Door op de meter te klikken krijgt u van de geselecteerde server te zien welke van de bewaakte services problemen heeft.

Een status “geel” wil zeggen dat een van de monitors een probleem heeft geconstateerd, de status “rood” geeft aan dat beide monitors een probleem op de betreffende server geconstateerd hebben. In dat geval wordt er direct een SMS bericht gestuurd naar onze dienstdoende servicemedewerker. Deze monitoring werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week.